Zagrajmy w Monopoly My Little Pony #5 - Applejack WHY

Haha, ten obrazek jest taki prawdziwy. Ja wiem, że skunksy są zasadniczo mniejsze od kucyków, ale zdjęcia nie kłamią. Dwie postaci zrobiły dziś duże postępy, czwóra całuje z wdzięcznością ziemię, na której się znajduje, a na jedną postać (zgadnijcie) oczywiście musiały się posypać gromy. Co prawda gramy jeszcze na małe sumy, ale honor ucierpiał.



Widok z góry, czyli ten, kiedy Pepper patrzy prosto w oczy



1. Fluttershy +2
Nuda. Wylądowala na polu z Księgą Elementów Harmonii, ale nie ma w niej kasy. Ech, chociaż tyle, że nie stanęła na Księżniczce Cadance, czyż nie?
2. Pepper Clark +1
Słabo jeśli chodzi o postęp, ale dzięki temu PC zakupiła Shining Armora. Zapewne część z was pamięta, że osoba posiadająca wszystkie pola jednego koloru może zgarniać podwójny szmal za to, na który stanie przeciwnik? Nie ma tej zasady w Monopoly Junior, jeśli się nie mylę. Mimo wszystko postanowiłem ją wprowadzić.
3. Twilight Sparkle +3
Ufff... o mały włos
4. Rainbow Dash +4 + Sonic Rainboom (+ 6 pól)
Zastanawiałem się, jak rozwiązać sprawę z bonusowymi +6 pól. Czy od razu robić +10 pól, czy pozwolić jej przejść najpierw 4, potem 6. Zdecydowałem, że zależy to okoliczności i będę coś takiego rozstrzygał na korzyść Rainbow. Jeśli lądowanie zanim wykona +6 pól byłoby dla niej szkodliwe (jak jest teraz), to może od razu wykonać +10 pól. W przeciwnym przypadku ląduje (to tyczy się też niewiadomych typu Przygody CMC, na których będzie musiała lądować).
Rainbow Dash w ten sposób zakupiła Applejack *ha-ha*
5. Applejack +5
Tak, AJ wpadła na jedno z pomarańczowych pól PC. To oznacza, że płaci jej 4 monety.
Mogłaby się wymigać od zapłaty, ale za namową Macieja Narożnego i innych niezadowolonych z umiejętności Applejack, postanowiłem ją zmienić na Jabłkowy Interes - pobieranie dwukrotnie większej opłaty od wybranej osoby, która stanęła na wybranym przez nas polu. Przyda się na później.
6. Pinkie Pie +4
Pinkie wciąż bez pól, ale stosunkowo bezpiecznie.
7. Rarity +1
Rarity wiedziała, kiedy się zatrzymać, ale także kasy nie dostała. 

Wio koniku
Obecny stan zasobów:
F - 97 serduszek, umiejętność Spojrzenie, kucyki: DJ Pon 3, Apple Bloom
PC - 98 - 2 + 4 = 100 serduszek, umiejętność Śmierdzenie, kucyki: Księżniczka Cadance, Shining Armour (tak, jego imię zapisane jest tu brytyjskim angielskim, dlatego nie Armor)
TS - 103 serduszka, umiejętność Teleportacja
RD - 97 serduszek, umiejętność Brak, kucyki: Trixie, Applejack
AJ - 95 serduszek, umiejętność Jabłkowy Interes
PP - 96 serduszek, umiejętność Przyjęcie
R - 98 serduszek, umiejętność Wdzięk, kucyki: Księżniczka Luna, Scootaloo
Księga Harmonii: 0 serduszek

I'm not even mad

Sytuacja dla niektórych wygląda słabo, ale pamiętajcie, że to dopiero początek! Jeśli mógłbym coś zasugerować, to zastosowanie umiejętności Pinkie Pie. Z automatu daje jej +10 serduszek.

Uwaga, zaczynamy kolejną turę!

Wcześniejsze posty:
Zagrajmy #4
Zagrajmy #3
Zagrajmy #2
Zagrajmy #1

Komentarze

  1. Pinkie Pie wyrzuca 6 i używa przyjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fluttershy 5


    (Czyżby miała więc kupić siebię? XD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli po zsumowaniu wszystkich głosów na nią, łącznie z moim rzutem kostką, wykonaniu modulo 6 i dodaniu 1 wyjdzie 5, to całkiem możliwe.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Małe porady:
    1. System wyliczania ruchu jest trochę skomplikowany, więc może się to wydać dziwne, ale rzuty za 6 NIE MAJĄ WPŁYWU na ilość pól, o jakie przesunie się postać. Jeśli nieuczciwie wpisujesz szóstki do komentarzy, to odpuść sobie. Jeśli tak ci naprawdę wypadł rzut, to trudno.

    2. Komentujący nie mają pełnej kontroli nad ruchem. Dodatkowy rzut sprawia, że postać i tak może się przesunąć o dowolną ilość pól. Nasze rzuty za 1-5 jedynie w pewnym sensie "przesuwają oczka na kostce".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3. Obecny system wcale nie jest taki zły. Jako że to nie jest średnia, to chroni przed przesadną przewagą wymuszoną spamem. Ten, kto dostanie w komentarzach same jedynki, może ostatecznie przesunąć się najdalej, a ten, kto dostanie same wysokie, najmniej. Nasze komentarze i tak jednak mają jakieś znaczenie: patrz punkt 2.

      Usuń
    2. 1. Chyba rozumiem o co ci chodzi. Że też wcześniej tego nie zauważyłem. 6 modulo 6 to jest przecież zero. 7 modulo 6 to jeden itd. Może warto zastanowić się nad modulo 7? W końcu kostka do gry ma 6 ścianek, a gramy przecież na sześciennej kostce, no chyba, że istnieją jakieś pięciościene? Jakby mi trafiła się szóstka moja Dashy nic by się nie ruszyła :P

      Wykryłeś buga!

      Usuń
    3. Niezła próba, ale to nie do końca tak:
      Cytując pierwszy post: "Potem będę sumował, ile każdy z was "wyrzucił kostką" dla danej, sam rzucę kostką, podzielę modulo przez 6 i dodam 1", więc tak, mogłem modulo 7, tylko za bardzo utrudniam sobie życie. Innymi słowy.
      Ad 1. Każda liczba ma wpływ na ruch, bo jeśli nawet suma wszystkich rzutów kostką jest podzielna przez 6, to przechodzimy o jedno pole dalej.
      Ad 2.Nie miałem lepszego pomysłu na to, jak zagrać "wspólnie". Tak, na początku sumuję głosy wszystkich komentujących, a potem sam rzucam kostką za każdą postać. Nawet za PC, którą oprócz tego wspieram w komentarzach. Dlaczego? Przy podawaniu liczby jej pól wyrzucam ze swoje mózgu random 1-6, więc nawet jeśli uważam, że nie oszukuję, istnieje potencjalna możliwość, że mój mózg pamięta, gdzie PC się znajduje i jaka liczba uchroni ją przed wpadką. Więc jest bezpiecznie.
      Ad 3. Wszystkie komentarze mogą być ustawione, ale ja i tak rzucam potem kostką, więc nie ma możliwości oszukiwania.

      @Assassin
      Jak pisałem wyżej, nie ma możliwości, by Dashie się nie poruszyła, bo robię 6 mod 6 + 1 :P

      Usuń
    4. Szóstki w tej sumie liczb nie mają znaczenia. Załóżmy dwa takie przypadki:

      I
      -Suma w komentarzach wynosi 15
      -Kostka wyrzuca 4
      -(15+4)mod6 +1 = 2
      -postać przesuwa się dwa pola

      II
      -Identycznie jak wyżej, tylko przed rzutem kostką ktoś dołożył komentarz z szóstką
      -(15+6+4)mod6 +1 = 2
      -postać przesuwa się dwa pola, czyli szóstka nic nigdy nie zmienia

      Każda szóstka w sumie, która zostanie podzielona modulo przez sześć, nie ma wpływu na wynik dzielenia modulo (przesuwa nas ona dokładnie o jeden okres). Dodatkowa jedynka dodawana na końcu ma taki sam wpływ na każdy wynik dzielenia. Szóstki mają wpływ tylko pośrednio, gdy zapobiegają wyrzuceniu/wpisaniu pozostałych z pięciu istotnych cyfr.

      Usuń
    5. @Assassin
      Ta jedynka dodawana na końcu chroni przed nieporuszeniem się postaci w ogóle. Sam mod7 bez jedynki nadal by nie rozwiązał sprawy. Może, aby wszystkie 6 cyfr miały znaczenie, zrobić mod7, a w przypadku, gdy wynik wyszedłby na 0, po prostu rzucić kolejną kostką i przesunąć o tyle pól, ile wskaże. Myślałem nad re-rollem zamiast nowego rzutu, ale tylko kolejny rzut zapewniłby równy rozkład prawdopodobieństwa.

      Usuń
    6. @Vengir
      Rozważając w ten sposób to tak, 6 nie ma znaczenia. :) A myślicie, że jak ja obliczam? Skreślam 6, skreślam 3 + 3, skreślam 2 + 4..., dodaję resztę i modulo 6. A potem +1 :P

      Usuń
    7. @Vengir
      Plus dzięki za przypomnienie mi, dlaczego nie zastosowałem modulo 7 :)
      Aha i koniec komentarzy na dzisiaj, robię obliczenia, zdjęcia i piszę posta!

      Usuń
  5. To ja będę oryginalny:) Pepper Clark 4

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tylko pamiętajcie drogie kuce... Miłość, tolerancja i żadnych wojen!

Popularne posty