Zagrajmy w Monopoly Junior My Little Pony #2

I tak oto została wyłoniona kolejność ruchu naszych siedmiu wspaniałych bohaterek. Kolejność, w jakiej ustawiłem je na zdjęciu nie jest przypadkowa. Po wykonaniu wszystkich operacji matematycznych, dodatkowych rzutach kostką, kiedy dwie postaci dostały taką samą liczbę oczek okazało się, że... powinna startować Pepper. Ale by nie zostać posądzonym o manipulację wynikami, dokonałem manipulacji wyników i zamieniłem kolejnością Fluttershy i Pepper Clark.


Ostatecznie kolejność ruchu wygląda tak:
1. Fluttershy
2. Pepper Clark
3. Twilight Sparkle
4. Rainbow Dash
5. Applejack
6. Pinkie Pie
7. Rarity

Dla niezaznajomionych z Monopoly - kolejność ruchu ma znaczenie np. przy kupnie jakiegoś pola. Z każdym postem wszystkie postacie wykonują ruch, ale jeśli Fluttershy wyrzuci 4 oczka i kupi pole, na którym stanie, a następnie tyle samo dostanie się Rainbow, to Rainbow tego  pola nie będzie mogła kupić, choć również wykonuje ruch w tamto miejsce. Co więcej - będzie musiała już zapłacić Fluttershy podatek za przechodzenie.

A zatem postacie na końcu mają przerąbane? Niekoniecznie. Pomijając wydarzenia losowe, które mogą wszystko zmienić, może im wypadać większa liczba oczek, a idąc przodem będą mogły jako pierwsze zakupić dane pole.

Okej, kolejność mamy ustaloną. Oprócz tego przy każdym przejściu przez Start każda postać dostanie specjalną umiejętność, którą można wykorzystać raz podczas pełnego okrążenia planszy.
Czyli dopóki znowu nie przejdzie przez Start, nie będzie mogła jej zastosować.

Fluttershy dostaje umiejętność Spojrzenie - jeśli Fluttershy stanie na polu należącym do kogoś innego, będzie mogła zmusić go do, by jej to pole sprzedał (ale musi też ostatni raz zapłacić podatek od przejścia przez cudzą własność).

Pepper dostaje Śmierdzenie ._. - przy pomocy swojego niesamowitego zapachu PC będzie mogła wymigać się od zapłacenia za przejście przez pole przeciwnika. Psik w twarz i w nogi.

Twilight Sparkle - Teleportacja - będzie mogła przetransportować wybranego przeciwnika na wybrane pole np. do więzienia albo na jej pole z 15 hotelami.

Rainbow Dash - Sonic Rainboom - będzie mogła pofrunąć 6 dodatkowych pól do przodu

Applejack - Jabłkowy Interes - Applejack będzie mogła wybrać kucyka, który zapłaci jej podwójnie za przejście przez wybrane pole. A to zdzierca!

Pinkie Pie - Przyjęcie - +10 monet na czarną godzinę

Rarity - Wdzięk - może uniknąć więzienia, a zamiast tego przejść na pole Start

Ciekawe, czy dobrze wyważyłem te umiejętność i jakaś postać nie jest zbyt wypasiona. Przypominam jednak, że każda umiejętność może być wykonana raz dopóki postać znowu nie przejdzie przez Start.
Umiejętności można użyć pisząc o tym w komentarzu.
Fluttershy uses Stare. It's super effective. 
Oczywiście nikt potem nie będzie mógł jej użyć (dopóki znów nie będzie dostępna).
Kto pierwszy ten lepszy, ale warto pamiętać, by nie używać ich bez powodu.

Ok, to czas ruszyć naszymi postaciami. Ponownie proszę was o wybranie kucyka i liczby 1-6.

Komentarze

  1. Ach i zapomniałbym...Pepper 5

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu tylko umiejka aj jest nie pogrubiona ;_; (that's racist)

    pinki 4

    OdpowiedzUsuń
  3. Twilght trochę przesadzona a Rarity za słaba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami więzienie ratuje ci tyłek

      Usuń
    2. Kiedy? Oddala od pola start, nie pozwala ściągać haraczu od pozostałych graczy, kiedy w nim siedzisz i musisz przechodzić przez połowę planszy jeszcze raz. Jedyną zaletą wiezienia, jaką sobie przypominam jest to, że nie wszedłeś na drogie pole konkurenta, ale znowu - masz szansę na nie trafić już za 2-4 tury.

      Usuń
    3. Pod koniec rozgrywki. W pierdlu nie ma ryzyka że wpadniesz do innego gracza.

      Usuń
    4. Wiesz, to nie jest nakaz. Może z tego nie skorzystać.

      Usuń
  4. Umiejętność AJ to zwyczajny Power Creep Pepper.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabrakło mi pomysłów ;V

      Usuń
    2. Może np Rodzinny interes, że zaczyna z bonusowym 500 serduszek?

      Usuń
  5. No dobra, zacząłem od Rarity, więc lecimy dalej z Rarity (tylko zaczynając na końcu z taką mocno sytuacyjną umiejętnością, może być ciężko).

    Oto rzucam właśnie javascriptową kością i… wypada 1 >.<

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze jedno pytanko: Umiejętności można używać już od pierwszego okrążenia, czy zaczynamy od drugiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od pierwszego. Choć niektórym postaciom opłaca się to bardziej niż innym. :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Tylko pamiętajcie drogie kuce... Miłość, tolerancja i żadnych wojen!

Popularne posty